Esquivel!
Σίγουρα έχεις ακούσει Esquivel σε παλιές ελληνικές ταινίες και σε χολυγουντιανές παραγωγές (Confessions of a Dangerous Mind, The Big Lebowski κ.α.), αλλά και original scores του σε σειρές (Kojak, Charlie's Angels…). Οι συνθέσεις του ήταν αυστηρά δομημένες και ενορχηστρωμένες από τον ίδιο, συνδυάζοντας αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους όργανα, την ανθρώπινη φωνή με μουσικό τρόπο (zu-zu-zu😀), υπερβολές σε περάσματα, σε σόλο και σε δυναμικές, αλλά και πρωτοποριακές για την εποχή τεχνικές στην στερεοφωνία, δίνοντας στο μίγμα της τζαζ με το lounge της cocktail Αμερικής των 50s-60s ένα quirky τσίμπημα, αρκετό για να ονομαστεί "Space Age Bachelor Pad Music" και ο Juan Garcia Esquivel να ανακηρυχθεί "The King of Space Age Pop".
Γεννημένος
στο Μεξικό το 1918, έδειξε κλίση στο πιάνο ήδη από τα έξι του και μεγαλώνοντας προτίμησε να μάθει μουσική από βιβλία, ακούγοντας και παίζοντας. Ίσως αυτή η έλλειψη
«κλασσικής» παιδείας να δημιούργησε αυτή την άποψη στον ήχο του, ξεχωρίζοντάς
τον από το ballroom και
φέρνοντάς τον πιο κοντά στον Carl Stalling.
Σε ένα κομμάτι του μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Εκτός από τις δικές του
συνθέσεις επέλεγε να διασκευάζει και γνωστά κομμάτια της εποχής, όπου θα άλλαζε
το τέμπο τρεις-τέσσερις φορές και το ύφος άλλες τόσες. Π.χ. μπορεί
να ξεκινάει με μια ωραία bossa,
να φτάνει σε ένα τζαζάκι που θα το’λεγες και be-bop, πριν
κλείσει με mambo ρυθμούς και όλα αυτά –με ένα dry martini στο χέρι- σε έναν καταιγισμό ήχων από όργανα και χορωδίες που δεν
καταλαβαίνεις από πού σού’ρχονται! Αυτό το τελευταίο χωρίς υπερβολή, αφού στο
άλμπουμ του "Latin-Esque" (1962) ήθελε τόσο πλήρη διαχωρισμό στην
στερεοφωνία που χώρισε την ορχήστρα σε δύο διαφορετικά στούντιο, ένα τετράγωνο
μακριά! Τους διεύθυνε ταυτόχρονα και όλα γράφτηκαν live, όπως απαιτούσε η τελειομανία του,
σε τέσσερα κανάλια.
Άκου
και λίγο εδώ
Βολτάζ
Comments
Post a Comment